automobily atd.


Bosch Motronic

Vícebodové nepřímé vstřikování benzínu včetně řízení zapalování. Čím novější systém, tím více funkcí obsahuje – spolupracuje z elektronickým podvozkem včetně ABS, elektronickou převodovkou, klimatizací atd. pomocí datové zběrnice CAM-BUS atd.

Snímače:

Snímač podtlaku v sacím potrubí (snímač přetlaku turbo): snímač je propojený se sacím potrubím a snímá absolutní tlak v sacím potrubí (kPa). Může být vestavěn přímo do řídící jednotky nebo může být vytvořen jako oddělený snímač, umístěný v blízkostí sacího potrubí nebo přímo v sacím potrubí. Těleso snímače je rozděleno na tlakovou komůrku se dvěma senzory a na vyhodnocovací část. Senzory a vyhodnocovací část jsou umístěny ve společném keramickém tělese a navzájem odděleny (obr.V.68). Senzor je tvořen zvonkovitě tvarovanou tlustostěnnou membránou, která uzavírá komoru z určitým referenčním tlakem. V závislosti na podtlaku působícím na membránu se membrána více či méně prohýbá. V membráně jsou umístěny piezosnímače, které regulují změnou elektrického napětí na změnu mechanického napětí (deformaci). Tyto piezosnímače jsou zapojeny do můstku. Měří se v závislosti na deformaci membrány a je měřítkem vlhkosti podtlaku v sacím potrubí (obr.V.69).

Snímač otáček:  a) Indukční- snímač obsahuje trvalý magnet omotaný cívkou proti němu se otáčí ocelový kotouč z výřezy nebo okny – signálem je sinusovka – střídavý proud.

b) Haluv snímač – signálem je pravoúhlý signál.

Možnosti vstřikování MPI

U simultánního vstřikování – nasává palivo součastně u všech vstřikovacích ventilů.

U skupinového vstřikování – 1.-4.-3.-2. Jsou rozděleny do dvou skupin každá skupina vstříkne palivo jednou za pracovní cyklus.

Sekvenční vstřikování – 1.-3.-4.-2. Ventily vstřikují samostatně (postupně) v závislosti na poloze vačkové hřídele.